Kalk, vidbränt och lite TV


För sådär en vecka sen gjorde jag i ordning kalk för jag tänkte måla gång två. Men det har inte gått något vidare. Antingen har det regnat eller så var det andra saker som dök upp emellanåt. När jag kollade till blandningen hade den svällt något helt otroligt, den är jättetjock nu, så det blir till att späda en hel massa. Skulle tro att de två hinkarna kommer räcka till allt bara jag lyckas få till det. Hade tänkt måla idag men det har blåst så in i vassen så det har inte gått. Hade jag använt pensel hade det nog funkat men inte med sprutan, allt blåser åt fel håll, dvs på mig. Det blir ungefär som när man grillar, hur man än står så kommer röken på en.

Det fick bli mer plommonsylt och lite annat istället. Syltkoket höll på att gå åt fanders. Det stod och småputtrade där i grytan och helt plötsligt började det lukta bränt. Som tur var hade det inte gått så långt så sylten som inte var fast i botten gick att rädda, den hade som tur var inte tagit smak. Så nu har jag 16 burkar till att frossa på i vinter.

Det fick bli ugnspannkaka med plommonsylt till middag idag. Gott i gottgott

Upptäckte härom veckan att de sänder Downtown Abbey på tv:n här. Blev så glad för det är en så bra serie och det mesta som annars sänds är mer eller mindre skräp, mycket vampyrer, våld, blod, tråkiga polisserier och massor med matprogram.
Lite galet är det för de sänder tre avsnitt åt gången med start klockan 21.45 så måndagskvällarna blir sena. Har inte riktigt fått kläm på hur man spelar in med tv-boxen, instruktionerna är ju på portugisiska, men ikväll fortsätter experimentet. Har jag tur får jag till det och kan komma i säng i vettig tid och titta på resten en annan dag. Det är säsongsavslutning idag och jag hoppas någon annan bra serie dyker upp i stället.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag