Lekande lätt


En gång i tiden roade jag mig bl.a med att kalka stallar. Då hade jag ibland tillgång till en kalkspruta som bönderna jag hyrde av hade byggt ihop själva. Gick och grunnade på det där, det måste ju gå att komma på något enklare och mindre kladdigt sätt att kalka. Kom att tänka på manickerna dom går och sprutar trädgårdarna med, typ min campingdusch men med sprutmunstycke istället, så jag for ner till byggmarknaden i morse och köpte den billigaste de hade, 10€ är ju inte hela världen om det inte skulle funka. For hem, silade kalkblandningen, fyllde burken och satte igång att pumpa. Det gick som smort, sprutade ner väggen och gick efter och gnuggade ut det med borsten för att få det jämnare. Mindre kladd och jag blev inte heller nersmetad som förra gången. Och snabbt gick det. Klart väl värd investering.


Det blev inte så tokigt

Det blev ett klart överskott av D-vitamin igår. Det syntes inte så mycket förrän lite senare när man fick av sig kläderna. Snacka om delvis kräfta, som tur är är det inte hela kroppen som råkat illa ut. Tänkte ju göra i ordning en lindrande youghurtblandning men det gick inte så bra, då hade det inte blivit någon frukost idag. Som tur är har jag ett förråd av lite olika grejer så det blev cocosolja med lavendel och aloe veragele. Det var en jätteskön blandning, lite kladdigt kanske men huden känns inte som pergament och det svider inte speciellt.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Se upp för solen där nere, den är ju betydligt starkare än här hemma.
Fiffig du är lite av uppfinnar-Jokke
:)
Kram
Nu tror och hoppas jag att man kommer ihåg solcremen nästa gång. Sent skall syndaren vakna :-)
Ha det så gott

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag