Galen kran och galen hund


Cesar dök faktiskt upp i morse för att kolla pumpen. Han håller med om att den beter sig illa och har nu ringt rörmokarn. Jag fick order om att dra ur kontakten efter att ha tappat upp lite vatten. Har fyllt min pumpdusch så jag kan duscha för det behövs.
Rörisen som installerade kranarna över diskbänken har nog aldrig behövt diska. Han har satt dit små handfatskranar som dessutom sitter väldigt lågt och tajt mot väggen. Upptäckte det igår när jag skulle diska, det var inte lätt kan jag lova, fick knappt plats med ett glas under kran. Ska försöka få dom att byta till vettiga kranar annars kommer jag få tuppjuck när det är dags för disk.

Den rörisen har en fru som sköter disken tror jag bestämt

Sista veckan har det inte blivit så mycket träning så idag tog jag mig i kragen och for till gymmet. Först blev det nästan 1,5 timmes träning med redskap och därefter en timme pilates. Känner mig faktiskt riktigt duktig. Jag kunde inte göra riktigt alla rörelser för ryggen sa ifrån, den har inte mått så bra sista dagarna, men det mesta klarade jag av. Men jösses, idag knakade det i alla leder, det lät ungefär som när man stoppar in kottar i brasan, jag tyckte det ekade i hela salen. Som sagt, stel som ett kylskåp även om det blivit lite bättre.

Herrskapet på vingården, Åse & Lasse, har ju rensat en massa i trädgårdarna, däribland Aloe vera som var övervuxna. Nu har jag fått en massa skott, de ligger i blöt och i morgon ska de få lite jord runt fötterna. Har rensat bort en massa dåliga blad som också de ligger i blöt, får se om de går att använda när de fått lite fukt på sig. Aloe vera är ju bra för allt möjligt, solsveda, sår, brännskador mm. Och det ska bli kul att göra lite olika grejer med dom, ska bl.a testa att göra ögongele och hårinpackning.



Hundarna och jag går lite olika rundor och på en av rundorna finns ett eukalyptusträd Duro har någonting emot, han brukar bita i just det trädet. Idag fick han stora spelet, han morrade och gjorde ett riktigt utfall mot det och började hugga trädet och slita i barken. Det skulle vara kul att veta vad det är med det trädet som gör honom så vildsint. Har aldrig varit med om något liknande.



Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag