En ganska lugn dag


Har mest jobbat med nya hemsidan vilket tar en evinnerlig tid. Just nu försöker jag få till templaten, dvs hur själva sidan ska se ut, det är mycket letande bland diverse koder för att få till den så som jag vill ha den. Ett klart huvudbry. Dessutom skulle jag behöva en logga men jag är urusel på att rita. Kanske någon av er läsare är duktig på sådant?

På gården finns en stor vattenbehållare som är till för bevattning och dyligt. Nu finns här inte mycket att vattna så vattnet blir stillastående och samlar mygglarver vilket inte är så kul. Tack och lov finns diskmedel så med jämna mellanrum droppar jag i lite så ytspänningen försvinner och mygglarverna drunknar. Jag känner mig inte speciellt snäll när jag gör det men det är ändå bättre än att gården invaderas av mygg. Och än så länge har det funkat, bara sett två myggor än så länge. Hoppas det håller i sig.


På kvällningen bjöd Åse och Lasse på middag. Det blev bruschetta till förrätt, grillade fläskkotletter med blomkåls- och broccoligratäng samt glass med fruktsallad till efterrätt. Lätt proppmätt med andra ord. Det är ju brukligt att man tar med sig en blomsterkvast, en flaska vin eller nåt till värdparet men det kändes lite överflödigt med tanke på att dom har en vingård som fullkomligen prunkar av blommor. Eftersom dom dessutom har en himla massa fruktträd och gör marmelader och lite allt möjligt tog jag med ett gäng glasburkar istället. Dom kommer komma väl till nytta :-)

Jag är så imponerad av mannen som sliter med sin jordfräs. Tidigare har han fräst upp den övre åkerbiten på bilden för hand och där växer nu bl.a potatis. Han nöjde sig inte med det utan nu är han i farten med nästa åker. Vilket otroligt slit att gå med jordfräsen fram och tillbaka, det är ju inte ett litet land han fräser upp precis.


Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Åse Rexius sa…
Du är så duktig med ditt hemsidesnickeri. Jag kommer ingen vart med min dessvärre.
Kul att du kom på middag. Det får vi snart göra igen.

Kram
Åse

www.facebook.com/farmholidayssilvercoast
Ni har ju en hel del annat att pyssla med, hemsidan kommer så småningom. Annars får du välan hojta

Nästa gång blir det min tur att stå för middag!

Kram kram
Anonym sa…
Hej! Inga dåliga middagar ni har i Portugal! Är Milou månne en Fox med tanke på namnet?
Ha det så bra i värmen.På kartan i DN står det att ni har 30 grader, puh!
Agneta & Robi
Milou är adopterad från hägnet i Tomar så ingen vet vad hon är, men hon är otroligt söt, lurvig och svart.
Ja idag kom värmen på allvar, det är så skönt även om man får ta morgonpromenaden tidigt, redan klockan nio är det lite för varmt för hundarna.
Kram på er från oss

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag