Förlorad dag och Klagoboken


Jag har tappat bort en dag! Var helt säker på att det var Torsdag idag och så visar det sig att det är Fredag!! Undrar just vad jag gjort för att tappa bort den, kanske beror det på att det varit en händelsefattig vecka? Vart tar alla försvunna dagar vägen? Finns det någonstans man kan klaga och få igen dom?

Idag var jag och tog bort stygnen på Vilda efter sterilisationen. Hon är en riktig liten pärla. Hon åker bil som om hon aldrig gjort något annat, hos veterinären var hon helt avslappnad och njöt när hon fick stygnen borttagna. Normalt gör jag så´nt själv men eftersom jag ville skriva i den röda klagoboken så fick dom slutföra jobbet.
Kan ju säga att de inte var glada över att jag skrev i boken. Det blev stor disskusion om att Dr Loisa inte kunde engelska så bra, och för att förstärka det kom dom med att jag inte kan portugisiska. Nä, och kan jag inte göra mig förstådd skaffar jag en tolk, så enkelt är det sa jag till dom.

Boken inga företagare, men kunder gillar

Dom hade förevisning av operationssalen när jag frågade varför dom var mer än dubbelt så dyra än alla andra. Visst, den var lyxig, samma apparater som används på sjukhus, men jag tycker fortfarande att det är fel att uppge ett glädjepris och sen dubbla det. Inte gick det in inte men jag har i alla fall fått skriva i deras förhatliga, men min "gudomliga", röda bok.

Min rapport som dom måste skicka till myndigheten inom 5 dagar

Var på en snabbvisit till Brigitte och tänkte att jag skulle ta en genväg hem. Men som dom säger; Genväg är ofta senväg. Visserligen knappade jag in rutten på GPS:en men eftersom inte alla nya vägar finns med i kartprogrammen blev det en smärre omväg, och inte så lite smärre heller. Men till slut kom jag hem till några hundar som stod och hoppade med benen i kors, resan tog lite längre än tänkt så de var riktigt ivriga att gå ut på en skön promenad.

Det börjar kännas lite tungt i huvudet, undrar just om det är en begynnande förkylning eller nå´t. Konstigt är det nog inte isåfall, vädret är inte det lustigaste. Kallt och blåsigt även om det varit uppehåll två dagar från regnet. Men varför ska man klara sig från den årliga förkylningen bara för att man är i Portugal? Och varför gnälla, vi har det trots allt bättre här, slipper snökaos, ishalka och snöskottning, jag lider med er och hoppas att ni snart får en härligt spirande vår.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Att tappa bort en dag har vi också varit med om och jag tror det var i Spanien. Det är nog inte bara Portugal som haft dåligt väder jag hörde att USA hade också väderproblem. Kanske kan klagoboken så småningom göra att de kan ändra sig när de ser vad ni klagar på, att skylla på språksvårigheter är ju dåligt. De flesta och även utbildade kan säkert lite engelska :)
Kram
Att tappa bort en dag har vi också varit med om och jag tror det var i Spanien. Det är nog inte bara Portugal som haft dåligt väder jag hörde att USA hade också väderproblem. Kanske kan klagoboken så småningom göra att de kan ändra sig när de ser vad ni klagar på, att skylla på språksvårigheter är ju dåligt. De flesta och även utbildade kan säkert lite engelska :)
Kram
Aake_GBG sa…
Gillar skarpt den röda.

MVH / Åke i Götet
Den röda klagoboken är guld, ingen vill hamna i den så de flesta anstränger sig verkligen, men som alltid finns det undantag. Såna böcker borde finnas i Sverige också.

Ha det så gott alla
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag