Dags för flugfajt igen


De senaste dagarna har det fullkomligen exploderat av flugor. Det kryllar av dom, urk! Anders hade med sig en sån där elektrisk flugdödare som vi lyckades hitta efter vintervilan, tyvärr tar den bara en bråkdel av flugorna, apparaten verkar mer attrahera olika nattfjärilar.
Ett tips vi fått är att hänga eucalyptusruskor i dörröppningen, enligt utsago ska dom avsky doften. Vi har flugdraperier för dörrarna men de tycks inte göra så stor nytta, eller kanske det skulle varit ännu fler flugor om dom inte funnits?
Nu har jag hängt en massa eucalyptusruskor i flugdraperiet och man kan ju alltid hoppas att dubbla barriärer funkar.


Annars har det inte hänt så mycket idag. Hasse har huggit vidare i badrummet för att frigöra badkaret men än är det en del kvar innan det är helt fritt.
Jag har haft en eländig huvudvärk så det har inte varit så många knop. Tog ut Triggo på en promenad i alla fall, han är lite lönnfet så han behöver motionen. Den rackarn gav mig ett rejält tjuvnyp när jag skulle sätta på grimman men bortsett från det skötte han sig exemplariskt hela promenaden trots att vägen gick förbi alla hästar, utom de sista 50 metrarna. Då växte rötter ut från hovarna och ner i backen. Jag har upptäckt att om jag försöker få honom att gå med lock och pock går det trögt, men om jag bara ställer mig stilla och inte gör någonting tycker han att det är tråkigt så då går han efter en stund. Det gäller att ha tålamod. Jag hade en gång en häst som var likadan då det gällde att gå där det var blött på backen. Han gav upp och knallade på om man bara satte sig ner i sadeln och väntade och det blev en jättebra häst till slut, så hopp finns.

Loffe agerar sjukskötare

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Anonym sa…
Lilla Loffe, så söt när han slickar Otto. Och Rufus som bara verkar må bätte och bättre! Härligt
Agneta & Robi
Nog kan han vara snäll och go ibland lilla Loffe, och tur är väl det.
Rufus ska till doktorn i morgon och då får vi veta om det räcker med medicinering eller om det blir några veckor till. Skönt är det att det äntligen blir framsteg behandlingen.

Vovvarna hälsar till Robi

Ha det så gott
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag