Lyckad diet och tvål


Wow, min 7-dagars diet är till ända. Jag kickstartade med något som kallas Superdieten och det var inte plågsamt alls, massor med goda saker dock i mindre mängder. Nästan 5kg försvann och nu gäller det att inte få tillbaka eländet. Bloggvännen Maggan tipsade om något som kallas 5:2 diet, man äter som vanligt i fem dagar och halvfastar i två. Min melodi! Den ska jag köra med så resterande överbelastning förhoppningsvis försvinner.

Nu har vi rejäl värmebölja igen så man orkar inte göra så hiskeligt mycket. Hasse har fixat till några fler torkrack till mina tvålar. Det har ju börjat sina i lagren så nu är det dags för produktion, det blir lite fler satser än vad jag brukar göra så racken tog slut. Idag ligger det jobbet nere, lite väl varmt att hålla på med varma oljor och grejer, men en hel del är gjort i alla fall. Titta gärna in på www.getmjölkstvål.se och kolla vad jag gör, det är lite olika hud- och miljövänliga grejer.

Tvålrack

Lite olika tvålar

Själv har jag tittat på en föreläsning på nätet från My Horse University i USA, det mesta är om hästar men dom har en om åsnor också som tur är, tänk vad tekniken är fantastisk. Det blev en tupplur också, man blir så ofantligt trött, jag i alla fall, när det är så här varmt. Kanske är det för att det blir lite svårt att sova på natten trots öppna fönster och fläkt, det känns som man går i dvala hela tiden. Värmen ska vara några dagar till sen pratas det om att det ”bara” ska bli 30°

Brunnslocket, ser ut som en hatt:-)

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få



Kommentarer

Åse Rexius sa…
Hej darling
Grattis till -kilona. "Alla" går på 5:2 dieten hemma. Jag tycker det verkar svårt att svälta 2 dagar.

Tvålarna du gör är vansinnigt bra. Mina händer är så mjuka efter jag använt dem. Bra att du gör fler så jag kan köpa fler :-)

KRAM
Tack tack, jag blir nog baddräktsklar lagom till säsongen är slut :-)
Man svälter inte, man får fortfarande äta men i mindre mängd. Klart bättre än att helfasta som är dödens trist.
Nog ska det finnas tvål tills du kommer om nu inte alla läsare köper slut på dem :-)
Ha det så gott och kram kram
/Annelie
Anonym sa…
Hej Anneli! Triggo är verkligen sööt! Även om han kan vara lite tuff (för tuff) mot Otto. Nu har jag varit nyfiken på dina tvålar och andra saker en längre tid så nu har jag beställt tvålar! Det blir spännande! Och säkert jättebra!
Kram från oss i Enskede
Kul att ni vill testa tvålarna, jag är säker på att ni kommer tycka om dom ni med.
Ha det så gott
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag