Väder och marknadsföring


Idag har det varit lite svalare, bara 33° och tack och lov lite vind. Nu på kvällningen är det t.o.m lite kyligt. Antagligen är det inte så kyligt men efter att haft runt 40° ett bra tag så känns det lite kallt om fötterna.
Nu när det är så varmt och torrt börjar bränderna igen. Otäckt. Läste nyss om att det varit stor brand i norra Portugal med helikopterhjälp både från Spanien och Frankrike. Det är bara att hoppas vi klarar oss bättre här än förra året.

Myspys i olivhörnet

Nu när hemsidan är klar ska den läggas ut på diverse förmedlings-sighter och det kan vara hur struligt som helst. Hela eftermiddagen har jag suttit för att få till det på www.airbnb.com.  Man ska skriva text, lägga upp bilder och pilla in priser och div detaljer. Just det där med priser var trixit innan det blev rätt. Trots att jag skrev ett pris i adminpanelen visade det konstiga priser på deras hemsida hur jag än gjorde. Vet inte hur många gånger jag fick ändra innan det till slut blev rätt. Om det nu inte har ändrats igen förstås.
Blir det lika struligt med alla de andra sighterna så lär jag ha att göra ett tag.

Lite feedback har kommit på hemsidan, jätteskoj. Bl.a ska det bli karta och GPS-koordinater till alla sevärdheter och så ska jag fösöka få till en FB gillaknapp, och det kan bli trixit är jag rädd.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Anonym sa…
Hej!

Jag skulle vilja veta om man blir hämtad av er på flygplatsen, finns det sen möjlighet att hyra bil i närområdet på enkelt sätt?

Hur långt är det till affären?

Kan ni hyra/ låna ut cyklar om man inte vill hyra bil hela tiden?

Var finns närmaste restaurang, är det promenadavstånd, om man inte vill hyra bil?

Läkare /akutvård, var finns det?

Såna saker vill i alla fall jag veta innan jag bokar semester.
Hälsningar Mimmi
Hej Mimmi, tack för din feedback.
En del har vi skrivit om men kanske det är svårhittat så vi funderar på att samla alla detaljer på ett ställe och lägga till saker du föreslår, som t ex sjukhus och cyklar.
När man sitter och försöker få ihop info är det himla lätt att missa saker, speciellt sån´t som är självklart för en själv så vi är jättetacksamma för alla tankar och idéer.

Ha det så gott och än en gång tack.
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag