Rent hus med fläkt och fart


Hej det är jag Hasse som skriver idag.
Idag har det ju varit Söndag så det har väl varit lite stillsamt här hemma men lite nytta har det faktiskt blivit, dels har vi tagit oss i rumpan och tvättat hela framsidan på huset, okey det var mest Annelie som gjorde.
Jag har tro det eller ej satt upp den takfläkt som hon hittade i går. Vi har pratat om en då när det var som varmast (upp till 39° ) och jag måste medge att jag gillar den, å andra sidan träffade jag en canadensare i dag på fiket som åkte i från Abu Dabi nu på morgonen och dom hade drygt 53° det måste verkligen vara plågsamt. Okey hellre takfläktar än svala sommarkvällar i Sverige.

Skön och effektiv, väl värd sin peng

När det gäller vår lilla jycke Rufus , jag vet inte, Annelie behandlar honom med massvis med grejor men jag tycker att det verkar gå sakta bakåt, vi får väl se hu det går för honom, det är ju en verkligt snäll hund,
Förresten hittade vi en bara sex år gammal åsna som behövde ett hem, men det visade sig att det var kö för så fina åsnor så där kommer det inte att bli något för vår del.

Underlig blomma, undrar vad det kan vara

En sak här i Portugal är alla lokala Festas som varje by har nu på våren-sommaren och nu denna helg är det en by som ligger nära oss som har sin och det som alltid slår en är att dom spelar högre en på det värsta diskotek så det är nästan om¨möjligt att sova, och dom kör hårt till minst fyra på morgonen.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag