Parkeringen som försvann


Nu ska vi försöka snygga upp lite framför huset, istället för en massa jord som bara släpas runt av tassar och skor ska där bli plattlagt. Det inhandlades en massa sand som till vår förvåning levererades redan idag, + en slags matta som ska ligga under sanden för att den inte ska försvinna ner i leran och sist men inte minst en mycket nödvändig sak till ett jobb som detta: en skottkärra.
I morgon ska jag börja skyffla sand efter Dog walken. Ska bli skönt att få lite ordning på den ytan.

Här får ingen bil plats

Men snart ska sanden ligga här istället

Denna gång är det inte jag som anordnar Dog walken. Måste erkänna att jag ledsnat en aning på Fatima och gängets inställning så jag sa till dem att ska det bli någon Dog walk denna månad får dom arrangera den, dessutom ser det bättre ut om den gör i hägnets namn och inte i mitt. Så i morgon ska jag bara gå dit som en volontär och ta en hund på promenad.
Vi var några volontärer som idag hade möte med en portugisiska som en gång var engagerad, men hon blev utesluten för att hon ville förändra saker och ting till det bättre i hägnet. Till mötet kom några från en annan förening i grannstan och dom ska försöka hjälpa oss att hitta hem till hundarna så att inte alla avlivas den dag en anmälan till myndigheterna görs. Ju mer offentligt hägnet blir desto större är möjligheten att en anmälan görs, det är fler som sagt att de jobbar på det.
Det känns skönt att vi får stöd av portugiser, det är tack och lov långt ifrån alla som är som fatima och gänget.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag