Sista dagen med mamsen och papsen


Igår hade vi lilldator med kart- och gpsprogram med oss för att vara säkra på att inte åka vilse igen. Denna gång for vi till Moitalina för att besöka en jättebutik med keramik. Besöker man Portugal så måste man ju så klart ha med sig lite sånt hem. Vi kom fram även om kartprogrammet denna gång pekade ut en helt annan väg än den jag tidigare åkt, men det är alltid trevligt att se landet från olika håll så att säga.
Lite handling blev det förstås och ett trevligt fika-stopp i Orem på vägen hem.


Vi inhandlade jordgubbar, choklad och och lite vin och hade som en liten picknick på hotellrummet. Har ni inte doppat jordgubbar i choklad tidigare så gör det, kan varmt rekommenderas.
Det blev lite sent och med vin i kroppen var jag inte så lämplig bilförare så jag frågade i receptionen om dom kunde ringa efter en taxi. Killen ringde istället efter sin fru och han skjutsade hem mig i sin egen bil. Han ville inte ha betalt för det så jag fick tvinga på honom en slant. Snacka om service!


Idag var sista dagen och klart vemodig. Dagen tillbringade vi i lugn takt i Tomar, vi åt gott, strosade runt och försökte att inte tänka på det stundande avskedet.

Under dom här dagarna har jag sett två ormar, de första hitintills. En var levande och ringlade fram på vägen och den andra var överkörd så den vågade jag ta en bild på. Urk. Hoppas man slipper se fler.


Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag