Lite smått och gott


Hej där ute det är jag Hasse som skriver i kväll.
Jag startar med något som har överraskat inte bara Annelie och mig utan en del andra utlänningar som vi känner också, och det är att när man skaffar ett abonnemang till exempel för internet eller hemtelefon eller som nu senast, igår, sån där tevebox med flera kanaler så är alltid boxar, routrar, telefoner trasiga första gången dom installerar dom, så att dom måste komma tillbaka dan efter och byta ut grejerna. Sen brukar det faktiskt funka, men det måste bli väldigt dyrt att ha så dåliga saker.

Nog om det, vi frågade grannen idag om han kunde hjälpa oss med att fräsa upp den lilla tomtplätt som vi har direkt utanför huset, vår traktor är för stor för den lilla plätten, och han kom direkt med sin tvåhjulstraktor och vips var det fräst till tusen. Nu gäller det bara att lyckas att jämna till utan att gisslet Otto gräver upp hela tiden, då kanske det kan bli betongplattor där med tiden.

Tyvärr har el-Bruno lyst med sin frånvaro i en vecka nu och rör-Carlos skulle fixa avloppet med start i fredags är också osynlig. I gengäld har Annelie börjat måla om väggarna efter el-Brunos senaste attack, så nu finns det ett starkt hopp om att bottenvåningen blir klar redan till sommaren.

I övrigt har det mest varit skolor för oss båda, eftersom vi går i olika skolor nu så vet jag inte exakt vad Annelie lär sig, själv har jag ägnat dagens lektioner med att köpa grönsaker på marknaden, verbalt alltså, så snart kan jag namnet på alla "legumes" på portugisiska.
Hasse vi knapparna.

Glada mattanter i skolan

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag