Brrrr och en grässtudie


Hej det är jag Hasse som ska försöka att skriva något idag.
Problemet med att skriva dagens blogg är att det inte har hänt så mycket idag, då dagen har varit lite av en vilodag efter allt fixande i nedervåningen och så klippte jag ju nästan hela grannens tomt med traktorn igår också, så man får nog säga att det har varit ganska slött idag.
Men att vi inte har varit ute så mycket beror inte bara på det utan vintern slog till idag igen, solen har lyst men, som tidningarna har skrivit här, har polarvindarna slagit till och det har varit alldeles för kallt och blåsigt för att det skulle vara något nöje att vara ute.
Det blir mer att skriva om imorgon för då ska det bli lite mer fart här, bland annat ska jag se om det går att locka samma granne till att försöka fräsa upp den blivande uteplatsen, vi får väl se om det ens går att få in hans tvåhjulstraktor till oss.
Så får det vara bra för idag men som sagt titta in i morgon för...  jag ser faktiskt fram i mot att få skriva i då.
Hasse vid knapparna.

Ett litet tillägg av mig. När vi var på promenad i morse fick jag syn på en väldigt annorlunda jättefin grässort, det gjorde att jag började titta mig omkring och fick ihop en lite bukett med olika fina grässorter.

Det började med denna...






Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Tänk... att även gräs kan vara vackert. Den första var ju riktigt fin och annorlunda, jag tror jag har sett den som prydnadsgräs någon gång.
Nog behöver ni en vilodag alltid, så som ni står i och jobbar med ert hus. Men visst är det väl så att man vill se slutet på reparationerna någon gång också. Här skiner solen av och till men någon riktig värme lär det nog inte bli förrän i slutet på maj kan jag tro. Ha de gott.
Det är nog första gången jag verkligen tittat på gräs och blev smått betagen :-)
Kylan kom tillbaka här med, vinterjackan åkte fram och värmepumpen slogs på. Snacka om att bli lurad häromdagen då det var 29°...
Sköt om er o kram
/Annelie
Leena sa…
Vad vackert gräs!

Som sagt;

blommor och blader
det gören en glader.
Leena, nog är det så alltid :-)
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag