Utflykt och mosaiktrassel


Jaha då är det min tur att skriva igen ( Hasse )
Det har faktiskt börjat bli lite besvärligt med Loffe och Rufus, jag får inte ta i Rufus och det är nästan så att Rufus inte får komma nära mig ens för Loffe har börjat uppträda väldigt aggresivt då , han anfaller Rufus.
Men det har varit ett väldigt fint väder här idag så trots problemen med Loffe och Rufus så bestämde vi oss för att rasta hundarna på en plats som har en bro som byggdes av romarna före Kristus. Det är väldigt vackert där och i den lilla floden som flyter fram under bron var en perfekt badflod för Otto, han plaskade runt i den nästan hela tiden, så han hade kul och vi andra trevligt.



Annars har jag mest hållit på med golvet i badrummet där nere och det är ingen lek med dom tunna mosaikrutor som vi har. När man försöker att klippa dom med tång så spricker dom nästan garanterat. Det man skulle vilja ha är en sån där liten bänkklinga som dom säljer billigt överallt i Sverige men som är helt omöjligt att uppbringa här i Portugal, jag köpte en vanlig kakelklinga i en affär här tidigare i veckan men den är bara 115 mm och mina maskiner är gjorda för 125 mm. Nu är väl inte det något större problem utan det som knepade till det var att centrumhålet var lite för litet det med, så nu har jag slipat upp hålet så att jag kan använda den skivan och då verkar det gå att kapa till mosaiken. Jag har lagt halva golvet idag och hoppas på att få på hela i morgon, om inte större delen av dagen går åt att laga mat då Annelie har bjudit hit ett par bekanta på middag, vi får väl se hur det går med golvet.

Loffe får hoppa mellan stenar, det tycker han är skoj, speciellt då han får godis

Kul grej nu i kväll var vi upp till granncaféet och drack varsit glas vin, och grejen var den att teven stod på och Hej vilka spelade? Jo Sverige och Portugal och i halvlek stod det 1-0 till Sverige, tyvärr hann jag inte se fortsättningen men jag får väl läsa om hur det gick i morgon i tidningen.
Hasse vid knapparna.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Anonym sa…

Hej, hoppas att Rufus och Loffe blir sams snart. det kan ju dröja lite, men snart har de accepterat varandra. Rufus kanske måste vänja sig vid all kärlek, och att han måste dela den med andra. Hasse är verkligen duktig som kämpar på med kaklet, det kommer att bli jättefint. Kommer de första B&B gästerna snart?
SMHI har lovat 2 grader plus i påskveckan....!
Agneta 6 Robi
Hej Agneta
Dom blir nog vänner snart, balansen i flocken har ju rubbats och hittar dom bara den igen så...
De första gästerna kommer efter påskhelgen och då måste det vara klart, nu är det inte mycket kvar.
Hoppas ni får bra väder och inge mer snö, antar att ni är ganska less på att skotta vid det här laget.
Ha det så gott

/Annelie med flock
Åse Rexius sa…
De första gästerna undrar om det är något de kan handla med sig, ja tex i verktygsväg eller något annat. :-)

De första B&B-gästerna
Hej Åsa
Åh vad snällt, låt oss fundera en stund, sen kanske du ångrar att du frågade :-)
Ha det så gott
/Annelie
Hej igen Åse. Nu har jag tänkt lite och det enda jag kan komma på är några påsar fiberhusk, några såna där röda tätningsringar till gammeldagsa glasburkar.
Ha det så gott
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag