Trist i hägnet


Det var lite trista nyheter när jag kom till hägnet i morse. I Söndags hade Fatima stoppat in en sjuk valp i "köksdelen" tillsammans med några vuxna hundar som också bor där. I morse då Carmen kom låg valpen där halvt uppäten. Om det beror på att den var sjuk och de vuxna var sura eller om det var för att dom inte hade mat vet vi inte och kommer heller aldrig få reda på. Det är så tragiskt.
Förutom det var det kaosartat då det bara fanns bröd och youghurt att ge hundarna. Fatima kom lite senare med en 20kg-säck torrfoder, mer hade hon inte pengar till.
Jag hade lite kvar av donationer så vi kunde köpa 4 säckar till så de kommer i alla fall ha mat två dagar till. Behovet är akut och är det någon som vill bidra med en slant via Paypal är det väldigt välkommet.

Tyvärr glömde jag kameran i hägnet i dag så det blir inga färska bilder, men en Otto som spillt ut sig ur korgen kan vi visa :-)


Vi var till kakelbutiken här i Tomar och kollade efter golv, det är beställningsvaror här med men dock bara en veckas väntetid, till skillnad från den andra butiken som hade en hel månad. Alltså blev det en beställning av golv så nog ska badrummet hinna bli klart tills våra första gäster kommer i April.

Hasse hälsade på Rufus idag. Han har fått tillbaka så mycket päls att han börjar se ut som en släthårig hund nu och han har också lagt på hullet, nästan lite småfet. Hasse blev helförtjust och mycket bekymrad över att ingen adopterar honom. Det är en otroligt vänlig och go´ hund som vill vara riktigt nära.

 Och jag Hasse  vill verkligen vädja till er där ute att ge Ruffe ett hundvärdigt hem,
jag vet ju att det finns dom av er som lever med stora tomter-marker som skulle kunna ge denna genomsnälla och er ett kramigt liv, jag vädjar ge Ruffe ett bra liv, han är jätte snäll!

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag