Tankspridd...


Hej Annelie vill att jag ska ta på mig vedermödorna att skriva idag.

Spännande dag...
Huuumm, jo Annelie hade gjort upp med en tjej i skolan om att vi alla skulle träffas och äta lunch tillsammans idag i en stad som heter Sertã, stan ligger bara fem mil ifrån oss men det är en ganska långsam väg dit för stan ligger uppe i bergen nära spanska gränsen. Det är oerhört vackert att köra där uppe i bergen, landskapet är verkligen dramatiskt. Jag har kört mycket i Österrike och Schweiz, men det här är nästan värre.


Nog om det, när vi kom dit till restaurangen som var en kinesrestaurangså var vi i och för sig lite tidiga men någon av 16 andra borde nog ha varit före men det var helt tomt. Och hej, Annelie hade inte läst sista meddelandet på facebook där det stod att lunchen var flyttad till i morgon, tablå, okey vi åt lunch när vi ändå var där för vi var ju hungriga och maten var helt okay, och i morgon kan vi nog inte delta för jag ska till ögonläkaren straxt efter tre.


Sen hörde vi något annat, lite fräckare, jo vi känner ett par som bor på andra sidan stan
John och Carolyn, dom saknar internet och telefon just nu för någon eller några har varit kreativa och sågat ner alla telestolpar i deras område och stulit kablarna. Man kan inte säga annat en att man måste beundra dom lite att de går lös med motorsåg för att stjäla tunna telekablar.
Här om dan pratade jag med grannens grabb Luis och sa till honom att Portugals export hade ökat med 5,6% i januari i år jämfört med förra året, vilket måste vara bra, han svarade att det nog var kopparexporten som hade skapat den ökningen, jag vet inte men det kanske stämmer.

Hasse vid knapparna. 

Kommentarer

Nu har jag samma problem med er sida igen. Trodde det var min dator men det är samma med Ipaden endast på telefonen kan jag läsa. Kul med nya vyer vi gillar när det är lite kuperat och åker gärna småvägar. Lägger alla tips på minnet. Kram
Hej på er
Fattar inte varför det blir så på er dator/Ipad?? Testade med min Ipad och två olika webbläsare utan problem.
Kan det vara abonnemanget ni har som är struligt tro?
Kul i alla fall att vi kan komma med lite tips.
Kör lugnt
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag