Friluftsliv och specialdusch


Hej alla ni läsare, det är jag Hasse som börjar idag.
Vilket fint väder vi har haft idag, jättemycket sol, och varmt, vissa dagar har det  ju varit lite så och så med vädret  men när det är sådana här dagar fascineras man över hur skönt det kan vara här även i Januari.
Idag har ju Annelie varit iväg till hägnet som vanligt och då är det lite knepigt att göra så mycket med tanke på hundarna men vi jag-hundarna har ändå lyckats prata med en firma som ska hjälpa oss med att tillverka en riktig grind till bilinfarten till tomten. Det blir en hel del att gräva och gjuta i marken innan den kan komma på plats, egentligen har vi nog jobb så det räcker ändå, men den behövs för den provisoriska grinden som vi har idag är för dålig nu när vår nya hund Otto har blivit så stor så att han bara vräker sig över/igenom den.
Resten av dagen har mest gått åt till att samla ihop alla olivgrenar som jag kapade loss här om dagen och lägga dom på platsen där jag brukar elda, det var lite kul att se Duro, jag fräst lite på slutet över hela tomten och det gjorde att det kom några fåglar som letade mask och Duro skulle givetvis jaga dom viket medförde att dom flög ifrån ena sidan av tomten till den andra med Duro kutande efter som en galning, fram och tillbaka.
Så, nu är det Annelies tur.



Ja då fortsätter jag då.
Jag har bytt Fredagar på hägnet till Måndagar då de har extra mycket att göra efter helgen. När jag kom i morse möttes jag av Carmen bärande på en varmvattenflaska med två nyfödda valpar inlindade i en babykofta. Jag fick ta över "paketet" och hon började söka efter mamman. Det är fler hundar i boxen och lite kaosartat när man kliver in, alla vill ju hälsa, så det är inte helt lätt att hitta rätt hund. Det visade sig att det var den som var mest skygg som var mamman. När Rikardo kom fick han ta över valparna och jag hjälpte Carmen att fånga hunden. Hon bor numer i toalettutrymmet tillsammans med valparna. De var fem  från början men tre var döda och en av de överlevande var svag, det återstår att se om den klarar sig. Tiken morrade och visade tänder så fort någon närmade sig så vi vet inte hur det gått än. Tiken har inte varit så länge i hägnet och ingen har upptäckt att hon var dräktig.
Appropå dräktig. Jag berättade för ett tag sen om en tik jag trodde var dräktig men veterinären hade sagt att hon hade livmoderinflammation. Nu har damen i fråga nedkommit med fem stycken små valpar! Den veterinären ger jag inte mycket för. Så, nog med hundprat för idag.

När jag kom hem lyckades jag duscha i badkaret på övervåningen utan att det blev översvämning ut i hallen. Detta tack vare Hasses specialarrangemang med hjälp av en list och silvertejp. Satt man försiktigt på bakkanten (jag kan inte sitta på knä) och duschade försiktigt så gick det riktigt bra. Har man bara silvertejp och balsnören löser man allt likt MacGayver :-)

Listigt värre

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Det var inte någon vidare veterinär, som inte kunde lyssna fram hjärtljud på fem valpar! Nonchalant kan man väl tycka.

Hoppas att ni kan anlita någon bättre i framtiden.

Tiken hade bra modersinstinkt för sina valpar, som morrade när någon närmade sig.
Bara det blir det där årsmötet kommer vi ifrågasätta valet av veterinär, det är dessutom den dyraste i stan. Vi har försökt klura ut varför Fatima valt den veterinären men inte lyckats. Nu är vi fler som engagerat oss så kanske vi kan få en ändring till stånd. Hoppas kan man ju alltid.
Ha det så gott
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag