Sista dörren och skollunch


Idag fick vi nya dörr på nedervåningen. Det blev så fint så fint och nu är alla dörrar enhetliga. Snabbt gick det, det tog inte mer än 1 timme för Lois att byta, fördelen med stenhus och aluminiumdörr som är måttanpassad. Nu återstår bara räkningen för hela härligheten, vilken inte är fullt så rolig.

Före

Och efter

Trappen på utsidan har också fått en utsmyckning på översta och nedersta trappsteget i form av en slags reflexerande tejp, tyvärr fanns det bara grönt så det fick det bli. Och nu har jag räknat trappstegen och det blev 16 stycken, inte fel att veta när man får gå ut med Otto mitt i natten sömndrucken och eländig.

Inte så snyggt kanske men man ser slutet i alla fall

Som vanligt på en Tisdag var vi så i skolan, denna dag var lite annorlunda än vanligt. Varannan Tisdag anordnar vår lärare en lunch där vi får träffa och äta tillsammans med hans elever som lär sig engelska. Varannan gång ska vi öva portugisiska och varannan gång ska hans elever öva på engelska vilket skedde idag. Dagen till ära hade det dukats ett långbord med rutig duk och gjort en fin salladsbuffé. Det var väldigt trevligt. Grabben som satt mitt emot oss var så söt. Han var så blyg att tala engelska så han satt och kröp ner i sin tröja hela tiden när han skulle prata men till slut sa han i alla fall några meningar så han fick öva lite ändå till slut. Bredvid honom satt en tjej som bott en tid i USA, hon hjälpte grabben att översätta och pratade i stort sett obehindrat.


Våra bordsgrannar, grabben var så blyg så blyg

Vi samåker med Mandy till skolan, Tisdagar kör vi och Onsdagar kör hon. När vi släppte av henne i Carril där hon bor passade vi på att ta en fika ihop på cafét i byn där vi prövade lite av vår s.k portugisiska vilket inte gick så lysande. Men vi prövar i alla fall och en vacker dag kanske det funkar. 

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Åse Rexius sa…
Hej
Jag såg att ni lagt till min blogg på er sida. Vad gulligt!
Jag har i några dagar försökt göra en blogglista som er men fattar nada. Kan ni hjälpa mig?

Vad bra att ni pluggar på med portugisiskan för då kan vi gå på kurs hos er sedan hahahahaha.

Huset blev kanonfint. Jag beundrar er verkligen.

Åse
Hej åse.

Tackar, vi är helnöjda med hur det blev.

Jag gör ett försök att förklara: Logga in och klicka på din blogg. Gå till "Layout" på vänster sida och klicka på "Lägg till en Gadget", leta reda på "Blogglista" i fönstret som poppar upp och sen på +-tecknet. I den kan du sedan lägga till de bloggar du vill följa, spara. I Layouten kan du flytta runt de olika gadgetarna dit du vill ha dom.
Hoppas jag förklarade förståeligt, annars får du hojta. Lycka till

Har du behov av att bara lära dig "stol blå" (en förenklad portugisiska) är du välkommen :-)

/Annelie


Underbart att se hur mysigt ni har.
Stockholm idag 10 – och totalt snökaos med allt vad det innebär.
Skönt att få drömma sig bort på er blogg…
Hej Noynoy och välkommen hit.
Ni har det inte lätt nu har jag förstått. Kan lova att vi inte saknar det ett dugg. Hoppas det inte blir alltför jobbigt och att det blir en kort vinter så drömmen din kan bli verklighet med sol och värme.

/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag